produkter funna
tryck enter för fler resultat

Affärsvillkor

Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen.

Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar ditt köp. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Du har inte ångerrätt om:
Varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, till exempel om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service
Du har 1 års garanti på alla produkter, om inget annat angivits.

Personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser
Ordrar som läggs före kl 14:00 skickas samma dag.

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Varorna kommer skickas till dig via UPS, som har tre försök till leverans. Vid varje misslyckat försök kommer UPS informera dig, via en avi. Om paketet efter det tredje försöket ej går att leverera kommer detta då att gå i retur.

Det är väldigt viktigt att kontrollera paketet noggrant innan du skriver på för försändelsen, lyft gärna paketet och se så det inte finns någon dold skada. Vid leverans av glasprodukter är det extra viktigt att kontrollera så paketet inte skramlar när man rör på det försiktigt. Om du misstänker att paketet är fraktskadat är det ditt ansvar att markera detta för UPS innan du skriver på.

Ej uthämtade paket
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas via ett fraktbolag som levererar till företag, inte mot postförskott.
När du utnyttjar din ångerrätt ska du sända tillbaka varan till, eller alternativt lämna in den i vår butik:

RENDL LIGHT STUDIO AB
Rundelsgatan 16
211 36 MALMÖ


Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även:Konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Företag
För företag gäller köplagen.